Alt og intet – Frøken Tina https://froekentina.dk Sun, 17 Jul 2016 09:20:56 +0000 da-DK hourly 1 https://wordpress.org/?v=4.7.29 Fastelavn 2014 https://froekentina.dk/2014/03/fastelavn-2014/ https://froekentina.dk/2014/03/fastelavn-2014/#comments Mon, 03 Mar 2014 15:19:48 +0000 http://froekentina.dk/?p=1727 #followform { padding-top:5px; text-align:left; } Sigurd var klædt ud for første gang i år! En dejlig grøn dinosaur med takker og stor hale! Han var bare så nuttet! Dragten er syet som en heldragt, men bagstykket er delt i to med et pænt overlap. Dvs … Læs mere ]]> image

Sigurd var klædt ud for første gang i år! En dejlig grøn dinosaur med takker og stor hale! Han var bare så nuttet!
Dragten er syet som en heldragt, men bagstykket er delt i to med et pænt overlap. Dvs bagbusken har elastik i taljen og ud over det går overdelens rygstykke med hale. Halens underside er syet fast på numsen af bukserne. Der er lynlås forrest, så han kan komme ned i dragten.
Han ville gerne have den på hele dagen og kunne, gå og kravle i den. Halen er fyldt med pudefyld.
Heldragtsmønstret er fra Meedom børnetøj du selv kan sy.

image

Helena ville kun være prinsesse, moderen ville ikke sidde og lyserød, kjole, så kompromiset ses her. Der er glimmer og glitter for alle pengene og den kan bruges med og uden skørt under.
Hun var så fin og følte sig vist meget fornem. Også da hun udbrød, SHIT.

image

Filippa var flamencodanser. Jeg gad ikke lægge alle kanter op på flæsen, men måske en rullesøm ville være godt! Det var lidt pudsigt at sidde og sy rød satin og sorte blonder til min datter på 8 år!

image

Hyggelig fastelavn, som sædvanligt… Og der var fastelavnris og alt muligt så alle var glade…

]]>
https://froekentina.dk/2014/03/fastelavn-2014/feed/ 3
Fotos fra en uge – og så kan jeg se hvorfor jeg ikke har syet noget denne uge! https://froekentina.dk/2013/12/fotos-fra-en-uge-og-sa-kan-jeg-se-hvorfor-jeg-ikke-har-syet-noget-denne-uge/ https://froekentina.dk/2013/12/fotos-fra-en-uge-og-sa-kan-jeg-se-hvorfor-jeg-ikke-har-syet-noget-denne-uge/#comments Wed, 11 Dec 2013 12:01:37 +0000 http://froekentina.dk/?p=1614 #followform { padding-top:5px; text-align:left; } Nissen har været på spil om morgenen da vi stod op onsdag… En Pony tager form. Start mandag den 2. December, Helena må ikke opdage noget, så det er aftenarbejde.. Jeg fik lavet en etagere af brugte tallerkner og glas … Læs mere ]]> image

Nissen har været på spil om morgenen da vi stod op onsdag…

image

En Pony tager form. Start mandag den 2. December, Helena må ikke opdage noget, så det er aftenarbejde..

image

Jeg fik lavet en etagere af brugte tallerkner og glas

image

En pakkelegsgave med alpacauld og hjemmelavet Panforte til spindeaften på Midtgård i Esbjerg.

image

image

Torsdag var Bodil jo på besøg og vi kørte ud til diget og kiggede inden det blev slemt..

image

Nissen flyttede ind torsdag nat…

image

Fredag var Helena hjemme ogblavede en tegning til nissen – og ventede på at den blev hentet. Den frække drillepind gjorde det dog mens hun sov til middag!

image

Lørdag stod den på juletræsfest med børnehaven i Ribelunds festsal.
Efterfølgende var der juleridestævne i Tobøl Rideklub.
Filippa var klar og glædede sig.

image

Håret sat og så var rytteren klar.

image

image

Opvarmning i det lille ridehuset og så var de klar. En LC1 og en LD2 med hhv 55% og 64%
Efterfølgende passede vi børn lørdag aften og nat. Johanne på 3 og Christoffer på 10 måneder.

image

image

Søndag fejrede vi Sigurds fødselsdag, som beskrevet i et tidligere indlæg.

image

Søndag aften bed han i en af de fine balloner, hvilket gav et par blå mærker. Næste morgen var der dog kun mærke på den ene kind.

image

image

Ponyen er næsten samlet efter strikkeklub mandag aften.

image

Tirsdag fik jeg testet finskbrød, hæklet til netflix og om eftermiddagen bagte pigerne og jeg vaniljekranse inden vi skulle på rideskolen!

image

image

Altså jeg synes jo ikke jeg når noget, men der er jo også indkøb, mad, lektier og køre børn til og fra skole og børnehave. Og selvfølgelig giver aktiviteterne lidt ekstra oprydning og rengøring.
Det vi mangler nu er at Bondemanden også får tid til lidt julehygge i morgen, hvor vi skal købe julegaver. Til hverdag er han ikke meget med da han arbejder fra han står op 6.30 til 18.15 undtaget i weekenderne, hvor han har fri midt på dagen fra 9.30-15.45.
Uha, det er om at nyde de sidste barselsdage… I slutningen af måneden står den igen på job…. Det skal jeg lige finde 35-40 timer til om ugen…

]]>
https://froekentina.dk/2013/12/fotos-fra-en-uge-og-sa-kan-jeg-se-hvorfor-jeg-ikke-har-syet-noget-denne-uge/feed/ 2
Hvor får hun det dog fra? https://froekentina.dk/2013/10/hvor-far-hun-det-dog-fra/ https://froekentina.dk/2013/10/hvor-far-hun-det-dog-fra/#comments Wed, 02 Oct 2013 21:54:12 +0000 http://froekentina.dk/?p=1372 #followform { padding-top:5px; text-align:left; } Min lille dejlige, skøre pige… Vi var i dag i garnforretningen og jeg ville lige se, hvilken hue, der passede hende… Hun ville selv se med, så jeg tilbød at tage billede af huerne på og så kunne hun vælge. … Læs mere ]]> image

image

Min lille dejlige, skøre pige… Vi var i dag i garnforretningen og jeg ville lige se, hvilken hue, der passede hende…
Hun ville selv se med, så jeg tilbød at tage billede af huerne på og så kunne hun vælge.
Hvilken klæder hende bedst? (den nederste skal ikke have opsmøg, men var lidt stor…

]]>
https://froekentina.dk/2013/10/hvor-far-hun-det-dog-fra/feed/ 2
Hvad kan en tirsdag dog ikke bringe? https://froekentina.dk/2013/09/hvad-kan-en-tirsdag-dog-ikke-bringe/ https://froekentina.dk/2013/09/hvad-kan-en-tirsdag-dog-ikke-bringe/#comments Tue, 24 Sep 2013 15:42:51 +0000 http://froekentina.dk/?p=1330 #followform { padding-top:5px; text-align:left; }   For en måneds tid siden besluttede jeg at der skulle bages om torsdagen. Kage, boller eller noget andet lækkert til når vi får eftermiddagskaffe. Det gør man nemlig når man er i familie med en bondemand 🙂 Denne måneds … Læs mere ]]>   For en måneds tid siden besluttede jeg at der skulle bages om torsdagen. Kage, boller eller noget andet lækkert til når vi får eftermiddagskaffe. Det gør man nemlig når man er i familie med en bondemand 🙂
Denne måneds Mad & Venner har lækre skærekager – og denne gang skulle vi da teste Rocky Road kagen. Rocky Road er navnet på amerikanske chokoladebarer med kiks, karamel, peanuts og skumfiduser.

image

I aftes bagte Filippa og jeg selve kagen og i dag pyntede jeg den med Helena, som fik løv at være hjemme fra børnehave. Karamellen fik måske lige 9 minutter i stedet for 7-8 så den er på grænsen til hård 🙂

Jeg har syet lidt bluser på bestilling og en til Sigurd. Drengebluserne bliver vist her i dag. Har syet to med byggeplads og en med lufthavn. Synes den turkise kant er så fin til stoffet. Har dog fået en bestilling på en kjole i byggepladsstoffet, men den får vist røde kanter 🙂

image

image

Først på eftermiddagen ringede de fra SFO’en at Filippa var syg. Ronald hentede hende og nu ligger hun og sover på den ene sofa. Katten øjnede straks chancen for en ekstra hyggestund, så den holder patienten med selskab.

image

Alt i alt har det – på trods af sygdom – været en dejlig dag! Har fået gjort nogle ting færdige og hygget med alle 3 børn. Solen har skinner på en rigtig efterårsagtig måde og tja, huset får en tur i aften….

]]>
https://froekentina.dk/2013/09/hvad-kan-en-tirsdag-dog-ikke-bringe/feed/ 2
Gavebutik med højt til loftet https://froekentina.dk/2013/08/gavebutik-med-hojt-til-loftet/ https://froekentina.dk/2013/08/gavebutik-med-hojt-til-loftet/#comments Thu, 15 Aug 2013 13:26:15 +0000 http://froekentina.dk/?p=1280 #followform { padding-top:5px; text-align:left; } I dag produceres der gaver på gården. Både til store og især til små… Jeg syr, da mit dejlige gudbarn har sin første fødselsdag på lørdag. Det er jo en kæmpe stor dag – for forældrene især. Emil er nok … Læs mere ]]> I dag produceres der gaver på gården. Både til store og især til små…
Jeg syr, da mit dejlige gudbarn har sin første fødselsdag på lørdag. Det er jo en kæmpe stor dag – for forældrene især. Emil er nok temmelig ligeglad. Jeg mindes for et år siden, hvor vi konstant ventede på nyt fra hans forældre og jeg må indrømme at jeg var temmelig nervøs på deres vegne… Men dages venten resulterede i en dejlig lille dreng, som nu er en stor lille fræk dreng 🙂

image

Dog får jeg ikke meget tid ved symaskinen når Sigurd er vågen, så efter hans forårslur gik vi tur med skål og saks, så jeg kan forsøge mig med lidt sursyltning. Det har jeg vist ikke gjort før….
Jeg nød solen på terrassen og Sigurd nød en bid bolle og den store traktor, der slog græs af til køernes vintermadpakke nr. 3 i år.

image

image

image

Her er fladt, men det er nu også storslående synes jeg… Bare øv det blæser så meget. Det næste sted jeg skal bo, må meget gerne have godt med læ….

]]>
https://froekentina.dk/2013/08/gavebutik-med-hojt-til-loftet/feed/ 1
Når en 4 årig dækker bord https://froekentina.dk/2013/06/nar-en-4-arig-daekker-bord/ https://froekentina.dk/2013/06/nar-en-4-arig-daekker-bord/#comments Sat, 29 Jun 2013 18:03:44 +0000 http://froekentina.dk/?p=1188 #followform { padding-top:5px; text-align:left; } Menuen i aften stod på hjemmelavet pizza med rester fra fryseren.. lidt revet ost, lidt strimler spegepølse, lidt frosne champignoner og så lidt pizzasovs og en dåse majs. Nemt billig mad, som alle kan lide… Helena skulle dække bord, så … Læs mere ]]> image

Menuen i aften stod på hjemmelavet pizza med rester fra fryseren.. lidt revet ost, lidt strimler spegepølse, lidt frosne champignoner og så lidt pizzasovs og en dåse majs. Nemt billig mad, som alle kan lide… Helena skulle dække bord, så det blev til de muselmalede… Og hvorfor egentlig ikke. Så bliver de nemlig brugt!
Årets hyldeblomstsaft smagte i øvrigt vidunderligt selv on det bare var vandglassene…

]]>
https://froekentina.dk/2013/06/nar-en-4-arig-daekker-bord/feed/ 1
Orden #1 https://froekentina.dk/2013/03/orden-1/ https://froekentina.dk/2013/03/orden-1/#comments Wed, 06 Mar 2013 07:58:08 +0000 http://froekentina.dk/?p=909 #followform { padding-top:5px; text-align:left; } Jeg må jo starte med at erkende at krea-lageret udgør en betydelig del af husets indbo – lige før jeg bør øge værdien af indbo betragteligt i forsikringspolicen! Gad vide om de ville tro jeg fuskede, hvis jeg i tilfælde af skade, skrev … Læs mere ]]> Jeg må jo starte med at erkende at krea-lageret udgør en betydelig del af husets indbo – lige før jeg bør øge værdien af indbo betragteligt i forsikringspolicen! Gad vide om de ville tro jeg fuskede, hvis jeg i tilfælde af skade, skrev hvor meget garn, stof, papir osv. lageret bestod af…. Kunne være at det burde fotodokumenteres årligt… ?! Men hvor skal jeg så gemme disse billeder for bondemanden???!!! 😉

MEN, hvor om alting er, så kan jeg få svip over manglende plads og manglende plads til den og den ting,  så jeg er begyndt at overveje smartere opbevaringsmetoder osv. På pinterest er der heldigvis massere af gode ideer.

Denne ide til opbevaring af hårelastikker, børnehårbørster, hårbånd og clips med blomster osv. udsprang dog i den lokale kvickly, hvor disse meget lyserøde beholdere stod til billige penge. Krogene er fra TIGER. Det blev meget lyserødt og jeg vil ikke udelukke at krogene en dag bliver skiftet ud. Indtil da er dette en nem måde at teste om systemet holder hos pigerne – og vi laver ikke huller på badeværelset.

Opbevaring af børster, hårbånd, hårelastikker og andet hårpynt

Endvidere fik den en større “spand” i samme design, som passer til hårbøjler, men den kræver en bedre krog. Bøtterne kan stadig tages ind på værelset, når der skal leges frisør og den kan gå i opvaskeren, når det er tiltrængt!

Og i weekenden skal jeg have lavet en idé om til virkelighed. Smart og pæn opbevaring af hårspænder. Bondemanden skal dog udføre første trin af opgaven, så han skal lige spørges igen igen 🙂

 

 

]]>
https://froekentina.dk/2013/03/orden-1/feed/ 1
Helena 3 år https://froekentina.dk/2012/04/helena-3-ar/ https://froekentina.dk/2012/04/helena-3-ar/#comments Sun, 29 Apr 2012 20:22:28 +0000 http://froekentina.dk/?p=580 #followform { padding-top:5px; text-align:left; } I dag blev min lille pige 3 år gammel – hun blev selvfølgelig fejret med fest og kage! Jeg prioterede højt at lave en pyntet kage til hende – og brugte en del tid lørdag på denne kage inspireret af … Læs mere ]]> I dag blev min lille pige 3 år gammel – hun blev selvfølgelig fejret med fest og kage!

Jeg prioterede højt at lave en pyntet kage til hende – og brugte en del tid lørdag på denne kage inspireret af Jordbær Marie. Det er selvfølgelig kagekonens lagkagebunde med  jordbærmousse fra Cakejournal med chokoladestykker!

Jordbær Marie inspireret kage til Helena

Jordbærfadet...

Den lidt generte fødselar da vi sang fødselsdagssang

Dejlig dag med super fødselsdag for vores lille Helena. Og en lille overraskelse til gæsterne var der også – mere om den senere!

Hun vågnede i sin nye seng, men opdagede det først da vi spurgte hende om hun kunne se hvor hun sov! Det var lidt sjovt – for der havde hun været oppe og tisse og tilbage i seng….

Nu sover hun og storesøster i deres nye seng – og jeg har lavet bolledej og bagt cupcakes til dagplejen kommer på besøg i morgen tidlig!

 

]]>
https://froekentina.dk/2012/04/helena-3-ar/feed/ 2
Indianer og cowboy – fastelavnspiger https://froekentina.dk/2012/02/indianer-og-cowboy-fastelavnspiger/ https://froekentina.dk/2012/02/indianer-og-cowboy-fastelavnspiger/#comments Sun, 19 Feb 2012 18:41:31 +0000 http://froekentina.dk/?p=209 #followform { padding-top:5px; text-align:left; } Så fik vi lavet fastelavnskostumerne færdige – og de passer endda sammen i år. En indianerpige og en lille cowboy.. Filippa har selv syet en del af sit kostume – Helena var ikke meget for hverken udklædning eller det der … Læs mere ]]> image

Så fik vi lavet fastelavnskostumerne færdige – og de passer endda sammen i år. En indianerpige og en lille cowboy.. Filippa har selv syet en del af sit kostume – Helena var ikke meget for hverken udklædning eller det der pjat med at slå katten af tønden… 😉

]]>
https://froekentina.dk/2012/02/indianer-og-cowboy-fastelavnspiger/feed/ 1
Min skøre skøre lille Helena https://froekentina.dk/2012/02/min-skore-skore-lille-helena/ https://froekentina.dk/2012/02/min-skore-skore-lille-helena/#comments Fri, 17 Feb 2012 11:34:00 +0000 http://froekentina.dk/?p=176 #followform { padding-top:5px; text-align:left; } Sådan her forbereder Helena sig til fastelavn, hvis ikke hun får lov at lege med tingene nægter hun med garanti at tage det på søndag – i dag tester vi bandanaen… 🙂 så ser man rigtig hendes smukke øjne!]]> image

Sådan her forbereder Helena sig til fastelavn, hvis ikke hun får lov at lege med tingene nægter hun med garanti at tage det på søndag – i dag tester vi bandanaen… 🙂 så ser man rigtig hendes smukke øjne!

]]>
https://froekentina.dk/2012/02/min-skore-skore-lille-helena/feed/ 3